Arendus-ja ärimudelid projekti näitel

   


Otsustasin analüüsida Facebooki arendusmudelit. Facebook ise väidab, et nad ei kasuta väledat ehk agiilset mudelit, kuid nende arenduspraktika väidab vastupidist. Facebooki töötajad osalevad igapäevasel traditsioonilisel scrum koosolekul, mis tihtilugu viiakse läbi seistes. Arendajad räägivad sellest, mida nad kavatsevad teha, mis on nende praegune probleem või takistus ja mis on juba valmis tehtud. Peale selle ehitab Facebook asju kiiresti valmis ning uuendavad projekti peaaegu igapäevaselt, sealjuures lähenedes selliselt, et kiirelt uuendada on efektiivsem ning kasulikum,  kui protsessiga venitada. Esmatähtis on klientide tagasiside, mida saab pidevalt toodet muutes eriti rohkelt. Agiilne on Facebooki arendusmudel sellepärast, et tööprotsess on arendaja-keskne. Töötajad saavad protsessi keskel projekti muuta ning oma ideid iga hetk implementeerida. Arendajad teevad kogu töö ise - frontend, backend ja kõik vahepealne. Olulisel kohal on firmasisesed suhted.
    Facebooki ärimudel on tarkvara kui teenus (software as service), täpsemalt PaaS(platform as service). Selle teenusega saab palju teha: uudiseid lugeda, pilte jagada, teiste inimestega suhelda, asju müüja ja osta, mänge mängida ning rohkelt muud. Kõige selle kasutamise eest ei tule kasutajal mitte midagi maksta. Facebook teenib raha reklaamide kaudu, müües oma teenust miljarditele silmapaaridele ilma, et nad seda tähele panekski. Reklaamijad nõustuvad teatud summaga või inimeste kogusega, kelleni reklaam jõudma peab.


Allikad: https://www.facebook.com/notes/10158791572962200/ 

https://framethink.wordpress.com/2011/01/17/how-facebook-ships-code/

Comments

Popular Posts